سیستم های بهره برداری آب و فاضلاب
درباره وبلاگ


با سلام -هدف از راه اندازی این وبلاگ آشنایی بیشتر با مباحث آب و فاضلاب و مدیریتی است. از تمامی علاقه مندان دعوت می شود در این زمینه با نظرات سازنده و ارائه مطالب جدید من را یاری نمایند . با سپاس مسعود براری
نويسندگان


بهره برداري

۱. نظارت:

دوربين هاي بازرسي شبكه هاي فاضلاب (ويدئومتري) بعنوان يكي از ابزارهاي مهم بهره برداري از شبكه هاي فاضلاب شهري،مي تواند زمينه را براي اطلاع از وضعيت شبكه ها و اتخاذ تصميم در مورد آنها فراهم آورد چرا كه همواره يكي از مشكلات ما، ناتواني براي رفع مشكل نيست بلكه عدم اطلاع از وجود و نوع مشكل است. بازرسي شبكه هاي فاضلاب در مرحله اجرا و همچنين در حين بهره برداري بايستي بصورت دوره اي صورت پذيرد.رباتهاي بازرسي ابزار دسترسي و پيمايش شبكه فاضلاب مي باشد.



ادامه مطلب ...


برنامه هاي تاكتيكي

برنامه هايي هستند كه ما را به سمت موقعيت مطلوب راهنمايي و نقائص غير قابل قبول را مشخص مي كنند. اين برنامه ها به موارد ذيل بستگي دارند:

۱. متوسط تحصيلات پرسنل

۲. اولويت ها

۳. ريسك هايي كه سيستم را مختل مي كند

۴. ساير برنامه هاي زيرساختي

اين برنامه هاي تاكتيكي، برنامه هاي ارزيابي بهره برداري را به وجود مي آورند:

 



ادامه مطلب ...

مقدمه

بخش اول اين دوره در خصوص فرآيند مديريت و بهره برداري، نقصها و تعميرات شبكه، ثبت مكاني شبكه هاي فاضلاب و داده هاي آن و ثبت وضعيت قسمت هاي مختلف شبكه در كشور هلند توسط آقاي برينك ارائه گرديد كه در پنج قسمت ارائه مي گردد.

 

 

فاز دوم پروژه ظرفيت سازي و آموزش در بخش آب و فاضلاب تحت عنوان "بهره برداري و نگهداري از سيستم هاي جمع آوري فاضلاب" از تاريخ 89/2/4 لغايت 89/2/8 در محل دانشگاه صنعت آب و برق (شهيد عباسپور) و با همكاري موسسه IHE هلند برگزار گرديد.

 

جمع آوري و تصفيه فاضلاب هاي شهري يكي از مهمترين مسائل حفاظت از محيط زيست جوامع بشري مي باشد. كشورهاي صنعتي پس از مواجه شدن با معضلات ناشي از عدم توجه كافي به اين مساله مهم، هزينه هاي سنگيني را در جهت مبارزه با اثرات سوء آن متحمل شدند. در كشورهاي در حال توسعه نيز توجه به اين امر به عنوان يكي از پايه هاي اساسي رشد پايدار، امري الزامي است.

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 172
بازدید کل : 4273
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

پیج رنک

ابزار هدایت به بالای صفحه